وبلاگ

گم شدن کارت بانکی-دزدیدن کارت بانکی-مسدودکردن کارت بانکی-سوزاندن کارت بانکی

گم شدن و یا سرقت کارت بانکی

کارت‌های بانکی سال‌هاست که در کیف پول مردم جای خود را پیدا کرده است و میزان استفاده از پول نقد را کاهش داده است. معمولا هر شخص یک یا چند کارت بانکی را همیشه به همراه خود دارد. گم کردن و یا به سرقت رفتن کارت‌های اعتباری اتفاقی است که حداقل یک‌بار برای ما اتفاق افتاده است. ولی آیا می‌دانیم در صورت بروز یکی از این موارد، چه کارهایی باید انجام دهید؟ اگر این اتفاق در ساعات اداری افتاده باشد می‌توانید به نزدیک‌ترین شعبه مراجعه کنید و در خواست مسدود کردن کارت بانکی قبلی و صدور یک کارت جدید را بدهید. ولی اگر این اتفاق در خارج از ساعات اداری باشد می‌توانید یکی از موارد زیر را انجام دهید.

مراجعه به خودپرداز جهت مسدود کردن کارت بانکی

شما می‌توانید به نزدیک‌ترین خودپرداز در محل خود مراجعه کنید. لازم نیست که بانک خودپرداز با کارت مفقودی شما یکی باشد. دکمه ثبت را بزنید و گزینه مسدود کردن کارت را انتخاب کنید. شماره کارت و و رمز کارت خود را وارد کنید. کار شما تمام شده است. بدون در دست داشتن کارت خود، توانسته‌اید کارت را مسدود کنید.

استفاده از تلفن گویا

شما می‌توانید با داشتن تلفن گویا بانک صادر کننده کارت، اقدام به مسدود کردن کارت خود کنید. شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت خود (شماره کارت، CVV2، تاریخ انقضا و رمز دوم) کارت خود را از طریق تلفن مسدود کنید.

blankblankblank

استفاده از سامانه همراه بانک جهت مسدود کردن کارت بانکی

یکی از روش‌های دیگری که شما می‌توانید برای مسدود کردن کارت بانکی خود از آن استفاده کنید، همراه بانک کارت مورد نظر در صورت داشتن آن است.

اینترنت بانک

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت بانک موردنظر، از منوی خدمات الکترونیکی، اقدام به مسدود کردن کارت خود نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *