وبلاگ

تکنولوژی جدید بانکی در آینده

آینده صنعت بانکداری

صنعت بانکداری روز به روز از بافت سنتی خود فاصله می‌گیرد و به سرعت در حال نزدیک شدن به تکنولوژی‌های روز دنیا است. ویژگی‌های ایمنی، مانند رمزنگاری پیشرفته و بیومتری، به حفاظت در برابر حقه‌های بانکی کمک خواهد کرد و برنامه‌های دوردست آن را آسان‌تر از همیشه انجام خواهند داد، اما اگر این کار را انجام دهید، این تجربه احتمالا بیشتر با مشتری سازگار است.

فناوری بلاکچین

این تکنولوژی اساساً خدمات بانکی و مالی را تغییرمی‌دهد و مدیریت مالی را از یک مقام مرکزی به یک شبکه وسیع رایانه متمرکز می‌کند. معاملات مالی به بسته‌های رمزگذاری شده یا «بلوک ها» تقسیم می‌شوند که پس از آن به زنجیره ای از کد رایانه اضافه می‌شوند و برای بهبود امنیت سایبری رمزگذاری می‌شوند. این مقایسه «ایمیل برای پول» توسط مدیر عامل Batching Mastery شروع به کار کرده است. از آنجا که این فناوری توانایی بهبود بخشیدن به جنبههای مختلف بانکداری را دارد و اساس دیگر گرایش‌های تکنولوژی بانکی مانند بیت‌کوین است.

ارتقاء دستگاه‌های خودپرداز

اولین بار سیستم‌های خودپرداز در سال 1967 برای معرفی سیستم‌های بانکی تعریف شده‌اند انقلاب بعدی در دستگاه‌های خودپرداز احتمالاً شامل پرداخت‌های بدون تماس می‌یاشد. خیلی شبیه Apple Pay یا Google Wallet، به زودی شما قادر به انجام معاملات ATM بدون تماس با استفاده از گوشی هوشمند خواهید بود.
برخی از نوآوری های ATM اکنون در خارج از کشور موجود هستند. برای مثال: اعتبار سنجی بیومتریک در هند در حال حاضر استفاده می‌شود و تشخیص عنبیه در دستگاه‌های خودپرداز بانک مرکزی قطر قرار دارد. این تکنولوژی‌ها می‌توانند با محافظت در مقابل هک‌های ATM ، به امنیت بانک‌ها کمک کنند.
بیومتریک، که یک پیشگام جهانی ارائه دهنده سیستم‌های امنیتی است، ممکن است کمی زمان بخواهد تا سیستم‌های خودپرداز در سیستم مالی ایالات متحده به دلیل مقررات سختگیرانه‌ای که بانک‌های آمریکای شمالی دارند را کنترل کنند.

ترویج عملیات غیر‌بانکی

بانک‌ها امیدوارند که تکنولوژی به آن‌ها این امکان را دهد که تجربه سریع و شفاف‌تری را برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاورد. گزارشی از شرکت اطلاعات بازاریابی گرینویچ Associates از آنجایی که این شرکت‌ها می‌توانند درصد بیشتری از دارایی‌های خود را به تکنولوژی مالی پیشرفته اختصاص دهند، ممکن است بتوانند سریعتر از بانک‌های سنتی نوآوری کنند.

موبایل و صنعت بانکداری دیجیتال

تحولات تلفن همراه در سیستم بانکی آغاز شده است، بانک‌ها به شدت در تکنولوژی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند که در آن مشتریان از سیستم‌های تلفن‌همراه، وب و یا دیجیتال برای استفاده از خدمات بانکی استفاده میکنند. راه‌حل‌های هوش مصنوعی، مانند chatbots، اغلب به کارکنان جهت انجام پرداخت‌ها کمک می‌کنند. در نظرسنجی Forbes در رابطه با مشارکت بانکی از اواخر سال 2016، 86 درصد از بانک‌ها نشان دادند که این نوع خدمات، سرمایه گذاری‌های بالای تکنولوژی را نشان می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *