وبلاگ

۱۳ درگاه پرداخت معتبر

اگر شما از طرفداران خریدهای اینترنتی هستین باید بیشتر از دیگران مراقب امنیت کارت بانکی خود و وبسایت‌هایی که از آن خرید آنلاین می‌کنید باشید. به نظر شما چگونه می‌توان از درگاه پرداختی که انجام می‌دهیم مطمعن باشیم و دیگر نگرانی برای به سرقت رفتن اطلاعات کارت خود نداشته باشیم؟

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید به آن توجه کرد درگاه پرداختی است که مبلغ سفارش خود را از طریق آن پرداخت می‌کنید. ما در این مقاله درگاه‌های پرداخت معتبری که تایید شده توسط شاپرک می‌باشند را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید این‌ها را به‌خاطر بسپارید و هنگام خرید اینترنتی توجه داشته باشید که درگاه پرداخت در میان این تعداد از درگاه‌های تایید شده است یا خیر.

شما برای انجام پرداخت های اینترنتی باید یکسری از اطلاعات خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

  • شماره کارت
  • رمز دوم کارت (PIN2)
  • کد اعتبار سنجی دوم  CVV2
  • تاریخ انقضای کارت
  • پست الکترونیکی (اختیاری)
  • صفحه کلید امن
  • نکات امنیتی

اگر این اطلاعات را در سایت جعلی وارد کنید، شخص می تواند با این اطلاعات به طور کامل به حساب بانکی شما دسترسی داشته باشد و پول های شما را سرقت کند.

هنگام خرید آنلاین از معتبر بودن سایت موجود مطمئن شده و این احتمال را که ممکن است صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می‌شوند تقلبی باشند و قصد کلاهبرداری داشته باشند را داشته باشید و نیز توجه کنید در هنگام پرداخت وجوه آدرس صفحه درگاه بانک الکترونیک متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید و این نکته که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک، نماد یک قفل یا عبارت //:https درج شده باشد، در غیر این صورت قطعا صفحه جعلی است و قصد کلاهبرداری دارد.

چطور می توانید صفحه پرداخت اینترنتی معتبر را از سایت های جعلی تشخیص دهید؟ در ادامه به طور مفصل به چند راهکار بررسی اعتبار صفحه پرداخت اینترنتی اشاره می کنیم تا بتوانید امینت پرداخت های خود را فراهم کنید. با ما در ادامه همراه باشید.

به گزارش ایبِنا به نقل از شاپرک، به منظور حصول اطمینان از معتبر بودن درگاه پرداخت یک سایت فروشگاهی توجه به نکات زیر حائز اهمیت است:

الف – آدرس صفحه پرداخت می بایست صرفا آدرس یکی از درگاه های پرداخت مورد تایید و تحت دامنه شاپرک به شرح زیر باشد.

ب- حرف S در https به معنی امن بودن ارتباط مشتری با سایت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *