وبلاگ

خودپرداز

خرید خودپرداز شخصی قاچاق

در سال 1395 بانک مرکزی مصوبه‌ای مربوط به واگذاری خودپردازها به اشخاص را منتشر کرد. پس از بیانیه دیگر تنها صاحب خودپردازها نبودند و هر فرد معمولی می‌توانست صاحب یک خودپرداز شود به این گونه که واژه خرید خودپردازهای شخصی به وجود آمد. به قدری از واگذاری خودپردازها استقبال شد که داشتن یک خودپرداز شخصی تبدیل به یک کسب‌وکار شد.

سوالی که ممکن است پیش بیاد این است که خودپرداز را از کجا باید خرید؟ خیلی‌ها تصور میکنند از آن‌جا که خودپرداز یکی از ملزومات بانکی است برای خرید خودپرداز باید به بانک مراجعه کنند. ولی این تصور غلط است. شما باید دقت کنید که خودپرداز را از یک جای مطمعن خریداری کنید. همانطور که برای خرید یک ماشین همیشه به دنبال نمایندگی‌های ماشین هستید و از دلال‌ها خرید نمی‌کنید برای خرید خودپرداز نیز باید از دلال‌ها دوری کنید. پس باید به نمایندگی‌های رسمی بانک‌ها و کارگزاری رسمی بانک‌ها مراجعه کنید. منظور از کارگزاری رسمی بانک‌ها چه شرکت‌هایی است؟ برای مثال شرکت فنی و مهندسی ندای گویا کارگزار رسمی موسسه کوثر واقع در استان خوزستان می‌باشد.

مراقب خرید خودپرداز شخصی دلال‌ها و قاچاقچیان خودپرداز باشید

با توجه به تراکنشی که توسط دستگاه صورت می‌گیرد، می‌توان به سودی معادل با 3 تا 7 میلیون تومان در ماه رسید. بالا بودن این درآمد توسط خودپرداز باعث شده است که بر سر زبان‌ها بیوفتد. اما مساله‌ای که خریداران خودپردازها را تهدید می‌کندُ خودپردازهای قاچاق است. خودپردازهایی که توسط کارگزاری‌های رسمی و مجاز فروخته می‌شوند قیمتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بسته به برند خودپرداز دارند. اما همان خودپردازها در بازار ازاد و توسط دلالان با برندهای متفرقه با ۵۰ درصد قیمت کمتر فروخته می‌شوند. اما چرا انقدر اختلاف قیمت وجود دارد؟

تمامی این خودپردازها دست دوم می‌باشند و حداقل چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۵ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد. اکثر این خودپردازها به صورت زمینی و قاچاق از مرز عبور کرده‌اند و به دست دلالان رسیده‌اند. این گونه خودپردازها توسط هیچ شرکت رسمی و هیچ گونه کارگزاری قانونی پشتیبانی نمی‌شوند و تنها شرکت‌هایی به آن‌ها خدمات می‌دهند که وظیفه آن‌ها تنها راه اندازی سوئیچ می‌باشد و با توجه به این‌که ایم خودپردازها بسیار فرسوده می‌باشند تعمیر و نگه‌داری آن‌ها کار دشواری است.

در نهایت و بار دیگر به شما خریداران دستگاه‌های خودپرداز توصیه می‌کنیم مراقب دلال‌ها باشید و خودپرداز خود را از کارگزاری‌های رسمی خریداری کنید تا از بابت پشتیبانی و خدمات رسانی اطمینان خاطر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *