وبلاگ

دوربین خودپرداز

افزایش تعداد خودپردازها به معنی افزایش حجم پول در گردش بوده که در نهایت موجب بروز خطراتی می‌گردد که نه تنها شامل خود پول، بلکه مشتری و هرآنچه با دریافت وجه نقد از خودپرداز مرتبط است را نیز شامل می‌گردد.پس داشتن دوربین خودپرداز برای امنیت آن امری ضروری است.

براساس داده‌های ارائه شده توسط مرکز تحقیقات امنیتی جامعه بانک‌داران ایتالیا، شمار جرایم خشونت‌آمیز در حال افزایش بوده که آمار شکایات ارجاع شده به سیستم قضایی نیز گویای صدق این مدعا است و برطبق آن در سال 2014 سرقت با 2/2 درصد و سرقت مسلحانه با 6/2 درصد افزایش نسبت به سال 2013 مواجه بوده است.

فاکتور مهم دیگر، افزایش روزافزون حملات به خودپردازها است. تنها در نه ماه اول سال 2014 تعداد 433 حادثه ثبت گردید که در مقایسه با 321 مورد ثبت شده در سال 2013 نشان از افزایش 9/34 درصدی دارد. مضافاً، این دست اعمال مجرمانه نزدیک به 80درصد از کل حملات را شامل می‌شود که به روشنی نشان می‌دهد که مجرمین خودپردازها را به انتخاب اصلی خود مبدل نموده‌اند.

این حملات به طرق مختلفی صورت می‌گیرند که می‌توان آن‌ها را در دو گروه اصلی دسته‌بندی نمود: 1-انواع “فیزیکی”، که در آن مجرمین مستقیما به خودپرداز رجوع می‌کنند. 2-نوع “نرم‌افزاری” که اعمالی مانند فیشینگ (سرقت در دسته‌بندی اطلاعاتی چون نام کاربری، رمز عبور، شماره کارت اعتباری و غیره) را شامل می‌شود. در دسته‌بندی دیگر می‌توان حملات مرتبط با خودپردازها را براساس موقعیت مکانی آن‌ها نیز مرتب نمود: 1-“داخل محدوده” و در مجاورت یا نزدیکی شعب بانکی مربوطه 2-“خارج از محدوده” که در این مورد خودپردازها در اماکنی چون مراکز خرید، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مسافری و از این دست مستقر می‌شوند. گروه دوم در برابر حملات مجرمین به مراتب آسیب‌پذیرتر هستند.

بعنوان مثال وقوع سرقت از فردی که در حال دریافت وجه نقد از خودپرداز می‌باشد یکی از موارد است. لذا بسیار مهم است که بتوان به طریقی در عین حفظ حریم افراد از ایشان در برابر جرائم نیز حمایت نمود.

در میان انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه که قابلیت استفاده در دنیای بانکداری را دارا هستند، آن دسته از دوربین هایی برای امر حفاظت از خودپردازها مورد توجه بیشتری قرار دارند؛

که اختصاصاً برای کنترل پیرامونی توسعه داده شده اند و با داشتن کیفیت تصویر مناسب پوشش 180 درجه ای نیز ارائه می دهند،

همچنین این دوربین ها دارای کیفیت تصویر اچ دی بوده اما در عین حال می توان آن ها را با توجه به اندازه کوچکشان به سادگی در هر مکانی نزدیک به خودپرداز یا درون آن نصب نمود.

مزایای دوربین‌های مدار بسته خودپرداز

  •  جلوگیری از سرقت توسط دوربین مداربسته بانک : بانکها همچنان هدف اصلی بسیاری از سارقینی هستن که دنبال یه پول قلنبه هستن. یه سیستم نظارت دوربین مداربسته بانکی مناسب میتونه از سرقت جلوگیری کنه یا در بدترین حالت تصاویر و ویدیوهای مهمی به صورت مدرک در اختیار نهادهای قانونی قرار بده.
  • جستجوی جرائم توسط دوربین مداربسته بانک ها : در موارد سرقت و کلاهبرداری، تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین مداربسته بانک ها رو میشه برای شناسایی و ردیابی مظنونین به کار برد.
  • جلوگیری از تقلب توسط دوربین مداربسته بانک : سیستم‌های نظارت ویدیوی تحت شبکه با تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته ویدیویی نظیر شناسایی چهره به مبارزه با مشکل کنترل کلاهبرداری در بانک‌ها با ثبت داده‌های تراکنش و ثبت تصاویر مجرمان کمک میکنن. این اطلاعات میتونن به منظور شناسایی مجرمین و محافظت از حساب های مشتریان به کار برده بشن.
  • برداشت غیر قانونی از ATM  توسط دوربین مداربسته عابربانک : برای مشتریان بانک‌ها غیرمعمول نیست که برداشت مشکوک بدون اطلاع اونها از ATM رو گزارش بدن. دوربین‌ مداربسته عابربانک که هر تراکنش ATM را ثبت میکنه میتونه تو این جور موارد پاسخگو باشه. دوربین مداربسته عابر بانک میتونه تصویری از چهره افرادی که عملیات برداشت از کارت رو انجام میدن ثبت کنه.
  • هماهنگی اطلاعات از چندین مختصات مختلف: دوربین های مداربسته بانک ها اجازه میدن که تصاویر دوربین های مداربسته از شعبه های مختلف به یه اتاق نظارت مرکزی ارسال بشن یا از طریق اینترنت دیده بشن.
  • امکان یکپارچه سازی دوربین مداربسته بانک با سیستم های هشدار : با سیستم های نظارتی مدرن، دوربین های مداربسته بانک ها میتونن با سیستم‌های اعلام هشدار در داخل یه شبکه یکپارچه و هماهنگ بشن.
  • عملکرد هوشمند دوربین مداربسته بانک ها : دوربین های امنیتی هوشمند مجهز به آنالیز رفتاری مانند حسگرهای حرکتی، شناسایی چهره و شناسایی رفتارهای مشکوک میتونن در داخل بانک، یا محوطه بیرونی اون، فعالیت های مشکوک و غیر طبیعی رو مورد شناسایی قرار بدن.
  • ذخیره سازی دیجیتال در دوربین مداربسته بانکها : با تکنولوژی دیجیتال، ذخیره سازی و مدیریت تصاویر نظارتی کاراتر، راحت‌تر و در دسترس‌تر خواهند بود. تکنولوژی دیجیتال با ایجاد تکنیک‌های جستجوی پیشرفته که به شناسایی خرابی‌ها و شناسایی مظنونین با سهولت و سرعت بیشتری کمک میکنن، از شما پشتبانی میکنن.
  • نظارت مداوم توسط دوربین مدار بسته بانکی : دوربین‌ های مداربسته بانک ها اجازه نظارت مستمر بر تحهیزات و امکانات بانکی را میدن و در خارج از ساعات کاری معمول، محافظت کافی رو از این تجهیزات به عمل میارن. این مسئله بخصوص برای دستگاههای ATM (خودپرداز) که به صورت ۲۴ ساعت در روز در دسترس هستن، خیلی کاربردیه. دوربین مداربسته عابربانک میتونه از دستگاههای خودپرداز محافظت کنن.
  • شناسایی داده یا اطلاعات: دوربین های مداربسته‌ای که از تکنولوژی دیجیتال استفاده میکنن مجهز به روش های پیشرفته تشخیص دیتا یا داده هستن . این روش های پیشرفته برای جستجوی ویدیوی معاملات بانکی خاص و تصاویر افراد خاص مفید هستن.
  • افزایش اطمینان مشتری با نصب دوربین مدار بسته بانکی مناسب : هر چقدر یه بانک از امنیت بالاتری برخودار باشه، مشتریان اون اطمینان و آسایش بیشتری خواهند داشت. یه سیستم نظارت ویدیویی موثر یه راه طولانی در افزایش این حس امنیت طی میکنه .
  • دسترسی از راه دور: سیستم های تحت شبکه امکان نظارت زنده و ضبط شده از هر کامپیوتری که به اینترنت متصل باشه رو فراهم میکنه.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *