وبلاگ

کرونا

ارتباط کرونا با خودپرداز

با همه گیر شدن ویروس کرونا در دنیا شاید این سوال برای شما پیش‌آید که آیا ارتباط کرونا با خودپرداز، استفاده از خودپردازها، کارت‌های بانکی و پول نقد می‌تواند موجب آلودگی ما به این ویروس شود؟ در کمال تاسف جواب ما مثبت است. این ویروس تمایل بیشتری به ماندگاری بر روی اجسام سخت و فلزی دارد و در طول روز افراد زیادی از خودپرداز استفاده می‌کنند و ما نمی‌دانیم که آیا به ویروس آلوده بوده‌اند یا خیر (ممکن است حتی خودشان هم ندانند). پس با توجه به این که اصلی ترین راه انتقال این ویروس لمس اجسام آلوده است، دستگاه‌های خودپرداز نیز می‌توانند عامل انتقال این ویروس باشند. شاید با شنیدن این‌ها کمی بترسید و پیش خود فکر کنید پس چگونه به انجام امور بانکی و کارهای ضروری خود بپردازیم؟ نگران نباشید. در این‌جا راه‌کارهایی را به شما می‌گوییم که در صورت رعایت کردن آن‌ها احتمال انتقال این ویروس به حداقل می‌رسد.

کرونا

اولین و مهم‌ترین توصیه سازمان جهانی بهداشت این است که در خانه بمانید و رفت‌وآمد در مکان‌های عمومی را به حداقل برسانید.

پس به شما توصیه می‌کنیم که در صورت امکان از طریق اینترنت بانک و یا موبایل بانک به انجام کارهای خود بپردازید. ولی اگر مجبور به بیرون رفتن از خانه و استفاده از خودپرداز شدید حتما به نکات زیر توجه کنید.

  • حتما برای استفاده از خودپرداز از دستکش‌های یک‌بار مصرف استفاده کنید و بلافاصله پس از اتمام کار خود آن را به سطل زباله بیاندازید.
  • اگر دستکش نداشتید، حتما قبل از استفاده از دستگاه خودپرداز و بلافاصله پس از استفاده، دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. ممکن است رسیدن به محلی که به آب دسترسی داشته باشید کمی است طول بکشد پس تا قبل از رسیدن به آب و صابون، از اسپری‌های حاوی الکل و ژل‌های ضدعفونی کننده استفاده کنید.
  • حتما و حتما فاصله‌ی خود را از نفر جلویی حفظ کنید. ممکن است است فرد جلوی شما به ویروس کرونا آلوده باشد پس حداقل تا یک متر فاصله‌ی خود را با او حفظ کنید. همچنین از نفر پشتی بخواهید فاصله‌اش را با شما حفظ کند.
  • سعی کنید از خودپردازهایی که صف طولانی پشت آن است و در مکان پرتردد قرار دارند استفاده نکنید و در صورت امکان از خودپردازهای خلوت استفاده کنید.
  • پس از استفاده از خودپرداز دست خود را به چشم، بینی و دهان خود نزنید.

نکران نباشید. با رعایت کردن تمامی نکات فوق شما می‌توانید احتمال ابتلا به کرونا را به حداقل و یا حتی به صفر برسانید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *