اگر تراکنش ناموفق بود چکار کنیم؟
ممکنه برای خیلی از شما ها این اتفاق افتاده باشه که به هنگام دریافت وجه از خودپرداز، مبلغ از حساب شما کسر شود ولی دستگاه پولی را به شما ندهد. در چنین موقعیتی چه باید کرد؟ این رو به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد که پول شما بازنگردد. کافی است صبر داشته باشید و کار هایی که به شما میگوییم را قدم به قدم انجام دهید تا پول شما بازخواهد گشت. فرض کنید شما به پای دستگاه خودپرداز رفتهاید و مبلغ 200 هزار تومن را برای دریافت وجه درخواست دادهاید. خودپرداز به شما رسید میدهد که مبلغ از حساب شما کسر شده است ولی دستگاه به شما پولی نمیدهد و به اصطلاح تراکنش ناموفق میشود. عجله نکنید و در حدود چند دقیقه صبر کنید شاید بانک اصلاحیه بزند و پیامک اصلاحیه را دریافت کنید. پس از آنکه صبر کردید و پیام اصلاحیه را دریافت نکردید باید اقدامات زیر را انجام دهید.
ابتدا نگاه کنید که خودپرداز شخصی است و یا در اختیار بانک.
اگر خودپرداز متعلق به بانک بود و این اتفاق در زمان اداری افتاده است، در همان لحظه به شعبه بانک مراجعه کرده و این اختلال را گزارش دهید تا پس از 72 ساعت پول به حساب شما بازمیگردد. ولی اگر این اتفاق در زمان اداری نبود، اول وقت روز کاری بعد به بانک مراجعه کنید.
حال فرض کنید خودپردازی که شما با آن تراکنش انجام میدهید یک خودپرداز شخصی است. کاری که شما میکنید این است که شماره صاحب خودپرداز را از روی دستگاه برمیدارید (شماره صاحب خودپرداز های شخصی بر روی سقف و یا سایبان آنها نوشته شدهاست) و به او این مشکل را گزارش میدهید. 72 ساعت صبر میکنید و پول به حساب شما واریز میگردد.
حال اگر 72 ساعت صبر کردیم و پول برنگشت چه باید کرد؟ با اینکه این امر یک اتفاق نادر است ولی ما راه حل این کار را به شما میگوییم. پس از گرفتن گردش مالی 3 روز آخر حساب خود، به بانک مراجعه کرده و پول خود را دریافت میکنید.
امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد. در صورت تمایل نظر خود را برای ما بنویسید و یا اگر سوالی برای شما پیش آمد زیر همین پست برای ما بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید