استفاده از دستگاه نوبت دهی
دستگاه مدیریت صف و یا همان سیستم نوبت دهی چیست؟ هنگامی که به کلمات صف و نوبت فکر میکنیم اولین کلماتی که به ذهن میرسد شلوغی، بینظمی و اتلاف وقت است. اما صف چیست؟ صف در واقع تعدادی از افراد میباشند که در جایی کنار هم جمع شدهاند و منتظر خدمات میباشند. به مجموعهای از اصول که با هدف نظم دادن به صفهای طولانی و ارائه خدمات بیشتر به مشتری انجام میشود، سیستم مدیریت صف میگویند.
اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که مراجعه کننده زیادی دارد و هدف شما ایجاد رضایت مشتری است، نگه داشتن مراجعه کنندگان در صفهای طولانی کار منطقیای به نظر نمیرسد. کسب و کارهای بیشماری وجود دارند که تنها به دلیل بینظمی و وجود صفهای طولانی و خسته کننده مشتریان خود را از دست میدهند. با استفاده از سیستمهای نوبت دهی شما میتواند نظم را به مجموعه خود برگردانید و از ایجاد تنش در محل کار جلوگیری کنید.
چرا باید از دستگاه نوبت دهی استفاده کنیم؟ چیزی که کسب و کار شما را از دیگر رقبای خود متمایز میکند، توانایی شما در ایجاد وفاداری و میسر کردن انتظارات مشتری در کوتاهترین زمان ممکن است. به صورت میانگین از هر سه مشتری که وارد یک فروشگاه میشوند، اگر زمان انتظار آنها برای ارائه سرویس بیشتر از 5 دقیقه باشد، یک نفر آنها از فروشگاه خارج میشود. از این رو برای ایجاد رضایت در مشتریان و تبدیل کردن آنها به یک مشتری وفادار استفاده از دستگاه نوبت دهی را به شما پیشنهاد میدهیم.
مزایای دستگاه نوبت دهی
رضایت مشتریان
هیچ کس دوست ندارد در صفهای طولانی بماند و وقت خود را تلف کند. با استفاده از یک سیستم نوبت دهی مناسب، مشاغل و سازمانها قادر به اندازهگیری زمان مورد نیاز برای انتظار هر مشتری هستند. از این رو هر مشتری زمان تقریبی نوبت خود را حدس میزند و میتواند در وقت خود صرفه جویی کند. همچنین یک سیستم نوبت با ایجاد یک فضای عادلانه در سازمان باعث افزایش رضایت مشتریان میشود و باعث میشود مشتریان نگران ضایع شدن حق و زمان خود توسط دیگران نباشند.
افزایش بازده کارمندان
استفاده از یک سیستم نوبت دهی باعث میشود که اطلاعات ارزشمندی درباره جریان مشتریان و بیشترین دلایل مراجعه به سازمان استخراج شود و در اختیار کارمندان قرار گیرد. این اطلاعات موجب بهبود در تخصص و کارایی کارمندان و بهتر براورده کردن نیاز مراجعه کنندگان میشود. تخصیص کارمندان یک مجموعه با توجه به اطلاعات به دست آمده از سیستمهای نوبت دهی باعث میشود که اطمینان داشته باشید مشتریان از شما خواهند بود و همچنین شکایات کمتری خواهید داشت.
کاهش هزینهها
ممکن است عجیب باشد ولی استفاده از سیستم نوبت دهی باعث کاهش هزینهها میشود. اما چگونه دستگاهی که تهیه آن هزینه دارد میتواند در هزینههای یک سازمان صرفهجویی کند؟ استفاده از سیستمهای نوبت دهی در سازمانها باعث میشود زمان انتظار برای رسیدن به خدمات کاهش یابد و به دنبال آن رضایت مشتریان افزایش پیدا میکند. همهی اینها کمک میکنند که رویههای اداری بهبود پیدا کنند. در واقع با استفاده از این سیستمها، شما نقاط ضعف خود را پیدا میکنید و آنها را بهبود میبخشید و میتوانید در هزینههای خود صرفهجویی کنید. برای مثال فرض کنید 3 باجه برای پاسخ به سوالات مشتریان اختصاص دادهاید. پس از استفاده از دستگاههای نوبت دهی میتوانید آنها را به 2 باجه کاهش دهید.
افزایش کارایی
شما میتوانید با نصب دستگاه نوبت دهی در سازمان خود بدون اینکه ساعت کاری را بالا ببرید، کارایی خود را افزایش دهید. به هنگام استفاده از این دستگاهها، محل کار شما خلوت تر به نظر میآید زیرا که با وجود سیستم نوبت دهی در سازمان، مراجعه کنندگان زمان تقریبی رسیدگی به کار خود را میدانند و به دنبال انجام کارهای خود میروند و سپس باز میگردند. در نتیجه خلوت بودن محل باعث میشود مشتریان بیشتری مراجعه کنند و بدون تغییر ساعت کاری، بازده و کار مفید سازمان افزایش پیدا کند.
شما میتوانید برای سفارش و خرید سیستم های نوبت دهی ندای گویا به این صفحه مراجعه نمایید و یا با شمارههای زیر تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید