وبلاگ

پول نقد خودپرداز

تهدیدی در حال افزایش

حمله نقدی خودپرداز چیست؟ حمله نقدی خودپرداز، یک حمله مفصل و برنامه نویسی شده است که در آن مجرمان، یک بانک یا پردازنده کارت پرداخت را نقض می‌کنند و حساب‌های مشتریان را دستکاری می‌کنند. بنابراین هیچ محدودیتی برای خارج کردن پول از دستگاه‌های خود پرداز در مدت‌ زمان کوتاهی وجود ندارد.

در این حملات مجرمان اغلب محدودیت‌های برداشت را دستکاری می‌کنند و تا زمانی که دستگاه‌های خودپرداز خالی نباشند‌، امکان برداشت از دستگاه‌های خودپرداز را دارند.

حمله نقدی خودپرداز به برنامه ریزی دقیق و اجرا نیاز دارد. ‌اغلب مجرمان، از راه دور به سیستم مدیریت کارت بانکی برای تغییر کنترل‌های پیشگیری از کلاهبرداری مانند محدودیت برداشت یا تعداد پین حساب‌های دارنده کارت در معرض خطر‌، دسترسی پیدا می‌کنند.‌ این کار معمولاً با قرار دادن بدافزار از طریق فیشینگ یا روش‌های مهندسی معکوس در یک موسسه مالی یا سیستم‌های پردازنده پرداخت انجام می‌شود.

پس از آن، مجرم می‌تواند حساب‌های جدید ایجاد کند یا حساب‌های موجود را به خطر بیاندازد و یا از کارت‌های اعتباری به خطر افتاده برای گروهی از افراد به صورت هماهنگ برداشت انجام می‌دهد. با کنترل سیستم مدیریت کارت‌، مجرمان می‌توانند موجودی‌ها و محدودیت‌های برداشت را دستکاری کنند تا زمانی که دستگاه‌های خودپرداز خالی نباشند‌، امکان برداشت از دستگاه‌های خودپرداز را دارند.

این حملات معمولاً از آسیب پذیری‌های خودپرداز بهره برداری نمی‌کنند. پس از بهره برداری از نقاط ضعف موجود در سیستم مجوز صادر کنندگان کارت‌، دستگاه خودپرداز برای برداشت وجه نقد استفاده می‌شود.

چه افرادی در معرض خطر حمله نقدی خودپرداز هستند؟

موسسات مالی و پردازنده‌های پرداخت بیشتر در معرض خطر مالی قرار دارند و احتمالاً هدف این حملات گسترده و هماهنگ محسوب می‌شوند.‌ این موسسات به طور بالقوه در طی یک بازه زمانی کوتاه میلیون‌ها دلار ضرر می‌کنند و می‌توانند در نتیجه این حملات مجرمان سازمان‌یافته و سازماندهی‌شده، در مناطق مختلف جهان قرار بگیرند

Comments (2)

  • زهرا رضایی Reply

    سلام
    آیاد در ایران نمونه آن مشاهده شده است؟

    1399-10-27 at 12:27 ق.ظ
    • itman Reply

      سلام خیر فعلا گزارشی از نمونه آن در ایران گزارش نشده است.

      1399-10-27 at 12:29 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *