وبلاگ

خطاها‌ی متداول در بانکداری الکترونیک

بانکداری الکترونیک از جمله مواردی است که هر روزه افراد بیشتری از مزایای آن آگاه می‌شوند و از آن استفاده می‌کنند. افراد در ارتباط با بانکداری الکترونیک گاه به مشکلاتی بر می‌خورند که در راستای مقابله با این مشکلات بانک‌ها راهنمایی برای استفاده از خدات بانکداری الکترونیک خود منتشر می‌کنند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در این‌جا به برخی مشکلات و خطاهای رایج مشتریان در برخورد با بانکداری الکترونیک می‌پردازیم.

اشتباه وارد کردن شماره کارت

این شماره یک شماره ۱۶ تا۱۸ رقمی است که بر روی کارت نوشته شده است. این شماره بعد از استفاده های مکرر از کارت  شماره ها پاک می‌شود و تشخیص آن دشوار می‌شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم که شماره کارت هایتان را درجایی یادداشت کنید و یا بر روی آن چسب نواری بزنید.

رمز دوم کارت نادرست است

به هنگام خرید اینترنتی و یا استفاده از موبایل بانک‌ها به رمز دوم خود نیاز دارید. بسیاری از افراد بر این باورند که این رمز همان رمز اول کارت است. ولی رمز دوم کارت بانکی همان رمزی است که از بانک و یا خودپرداز تحت عنوان رمز اینترنتی دریافت می‌کنید.

تاریخ انقضا درست وارد نشده است

مثلا در سیستم آنی بانک تاریخ انقضا کارت می بایست بصورت یک عدد چهار رقمی که شامل سال انقضا و ماه انقضا کارت است وارد شود. مثلا ۹۵۰۵،۹۴۱۱

کد CVV درست وارد نشده است

کد CVV2 یک متغییر عددی است که طول آن سه یا چهار رقم است و بر اساس الگوریتم خاص محاسبه و در کارت مشتری چاپ می شود.

سرویس اینترنتی کارت غیر فعال می باشد

اگر مشتری رمز دوم کارت (خرید اینترنتی) را بیش از سه مرتبه اشتباه وارد کند این سرویس غیر فعال می شود. در این صورت اگر مشتری رمز دوم کارت خود را با استفاده از دستگاه های خودپرداز تغییر دهد، همزمان با این کار سرویس اینترنتی کارت هم فعال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *